söndag 20 mars 2011

Allvarligt talat!

Fick en vänförfrågan på facebook idag. Som ett litet meddelande till hade hon skrivit att hon tror att min mormor och hennes mormor är vänner.

Ehrm... jaha, men då kanske de borde skaffa facebook och lägga till varandra?!

Självklart var jag ju tvungen att höra med mormor om hon hade en aning om vem människan är och då kom det fram att vi tydligen haft några playdates när vi var typ 5. Jag minns fan inte ens människan, vi var liksom inte bästa vänner, utan har tydligen setts ett fåtal gånger hos varandras mormödrar som små.

Vad vill hon?
Är hon en så'n där patetisk person som vill lägga till så många hon bara kan på sin facebook för att verka populär?
Är hon så svältfödd på vänner att hon backtrackar till femårsåldern och då inte ens riktiga vänner, utan flyktiga bekanta?

Ja jag lär aldrig få veta för det finns inte en möjlighet att jag lägger till folk på facebook om inte:

a) jag känner personen i verkliga livet.
b) det är någon jag beundrar sjukt mycket, till denna kategori hör två pers, båda författare. Alltså inte sådär som folk lägger till varenda kändis de kan komma på helt utan anledning, utan jag kommunicerar med båda. Fick till och med en bok postad till mig i lilla Sverige signerad på ett högst personligt sätt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar