tisdag 29 mars 2011

Världen är upp och ner!

Våren var här, men igår snöade det.
Ungen blev just frisk, nu är han sjuk igen.
Jag vill för omväxlings skull jobba (bara pengar jag är ute efter förvisso), men tvingas vabba.


Ok det där var kanske inte så skevt, men allt annat som händer runtom i världen är ju lite lite skevt.
Att många folk har tröttnat på sina diktaturer och säger ifrån om det så kostar dem livet bara älskar jag!
Att en del hårt kopplar de senaste naturkatastroferna till supermånen roar mig lite. Chansen är ju ganska minimal att den påverkar jorden fullt så mycket. Visserligen är jag helt övertygad om att månen påverkar vår planet och allt liv på den, inklusive oss. Vissa blir rastlösa, andra kan inte sova. En del blir aggressiva, andra deprimerade osv, men jag tror inte att supermånen kan ha triggat jordbävningarna i japan till exempel, de hade hänt oavsett.
Se'n har vi ju hela jorden-går-under-2012-för-maya-kalendern-tar-slut-då gänget. Hahahaaa så skojigt! Och så har vi de religiösa fanatikerna som tror diverse olika apokalyptiska varianter, ny syndaflod, jordens undergång, domedagen osv.
Man kan naturligtvis hitta mängder av argument för sin sak, nästan oavsett vad saken gäller. 


Gott om foliehattar finn det!
Men tänk om vi skrattar åt dem nu och så visar det sig att de hela tiden hade rätt? 
Ja då får man väl stå sitt kast helt enkelt.

Det var en gång en fisk som påstod att det fanns ondsinta varelser från en annan värld. Dessa varelser använde list och manipulation för att fånga fiskar och röva bort dom till andra sidan ytan där de sedan dödades och åts upp, han varnade för fällor gömda i maskar...

Den stackars fisken blev utskrattad och hånad av de andra fiskarna, det viskades om att han var galen och paranoid, en riktig foliehatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar