fredag 16 september 2011

Hur gammal är du?

Jag har tänkt på det här med att man krånglar i onödan med ålder på barn.
Ja egentligen börjar man ju redan med gravidieten... 23+5... what the?
Men ok det kan jag ändå leva med på nå't sätt, men varför räknar man åldern i veckor när barnet väl har paserat en månad?
Är de inte lättare att svara 3½ månad till exempel än att säga 14 veckor? Visst, det blir kanske inte heeelt exakt, men vem fan bryr sig?

Jag har fått nog!
Nästa gång någon med ett yngre barn frågar hur gammalt mitt troll är så tänker jag fan svara att han är sisådär 33 114 (uppenbarligen inget mattesnille) veckor och att jag själv är  lite drygt 1800 veckor.

Så. Nu har jag fått det ur mitt system.

2 kommentarer:

  1. Ja herrejösses. Snacka om slö... har inte bloggat pga tappat lösenord. Men nu fixade jag nytt. Få se om slöheten vänder... :-) Ibland pallar man bara inte helt enkelt.. man har ju ett liv också ett stressigt sådant. :-S

    SvaraRadera
  2. Ang ditt inlägg.. hahaha jag garva. Jag retar mig också på de där jävla veckorna hit och dit. Ska absolut börja benämna min ålder i veckor.. men som den lilla mattematikern (not) jag är så vet jag ju inte vad det blir... men många veckor är jag.

    SvaraRadera