torsdag 30 december 2010

Hmmmm Heston!

Hur mumsig?
Yum yum yum säger jag.
Honom behöver man ju inte ens ha smör på!

Men nu är han inte här för att vara ögongodis....

















Jag fick nämligen inte tag  på någon anka.
Köpte hummer då istället och tänkte att en vanlig klassisk lobster bisque har man ju lagat en gång för mycket.
Sååå jag försökte googla fram ett recept av denne vackre man för han är ju inte bara en goding, han lagar ju galet god mat också.
Hittade såklart inte det, haha, det är väl inte tillräckligt "skum" mat för att han ska ta i det.

Men jag sprang på en sida med intervjuer med dels då min favoritkock i hela världen: den delikate Heston Blumenthal och min andra favoritkock Gordon Ramsay.

Se'n fanns det intervjuer med den hysteriskt överskattade Jamie Oliver och nå'n nisse jag aldrig ens har hört talas om vid namn Hugh Fearnley-Whittingstall.
Tänkte att någon fler kanske vill läsa intervjuerna, dem hittar ni HÄR isåfall.

 

Tycker personligen inte Gordon verkar så arg som folk försöker framställa honom som.

Se'n att han ryter ifrån när folk klantar sig som små dagisbarn i köket... hade jag också gjort!

Herregud det var inte många år se'n jag slutade skälla ut folk för att de inte kunde hacka lök rätt och vägrade lära sig med motiveringen: "Det spelar väl ingen roll."

Haha, jag kunde hålla monolog i en kvart om vikten av att ha exakt lika stora bitar både vid tillagning och rent estetiskt och blablabla yadabla.

Nu blir jag precis lika frustrerad som förr, jag har bara slutat att säga nå't!

Never try to teach a pig how to sing liksom!




Gott nytt år!
Blått nytt hår!
Grått nytt får!
Flått nytt lår!
Fått nytt sår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar