onsdag 22 december 2010

Nu så!
Nyduschad och varm och gosig!
Men haha, trodde jag att den här dagen hade 57 timmar, eller glömde jag hur mycket av tiden som faktiskt går åt till att ta hand om ett litet barn? :)


  Göra köttbullar.
  Göra rödbetssallad.
 3 Griljera skinkan, får helt enkelt vänta tills imorgon.
  Slå in de sista julklapparna.
  Städa, fast golven får vänta tills imorgon.
  Bada, not so much bada som stå i varm dusch länge. Same same.
  Fötterna på bordet & en chili-chokladglögg i handen utan massa hemmagjort godis, trodde inte det gick, men jag har tröttnat på tryfflar och fudge! För tillfället i alla fall.
8  Just det, orkar jag så kanske jag bakar bröd också. Hahahahahaha, yeah right! Och se'n kommer tomten?

Fast ok, 6 av 8 var ju inte illa pinkat. Alls. You may call me super-mom!
Själv tänker jag ligga kvar här på soffan tills det är dags att borsta tänderna och se om jag kanske kan få sova inatt?

Lovade ju bilder på vad jag hade för mig i köket, här kommer det då, men jag totalglömde fota köttbullarna in the making och som för att kompensera glömde jag färdigt kort på kycklingleverpastejen, den blev dock fotad på spisen.




Helt utan konserveringsmedel!
Helt fritt från kemikalier!
Yay Björnekulla!


Och så i med lite finhackad schalottenlök, rivet äpple, en klick dijonsenap och ett litet berg av min mayo och det blev faktiskt den godaste rödbetssallad jag någonsin ätit.

Sådär så jag verkligen inte förstår varför jag har köpt färdig innan. Inte gott och dessutom allt mellan tre och SJU!!! E-ämnen, beroende på tillverkare.






Kycklingleverpastej in the making.
Rödvin, vispgrädde och timjan.., oh yes!

Ser inte så snyggt ut på spisen, ser inte så värst snyggt ut färdigt heller, men det smakar fantastiskt!


Köttbullarna färdiga, och goda.
Och inte så jobbiga när man steker i ugnen, med tillräckligt mycket smör får de till och med en decent stekyta!


Och jodå mini gillade både hemmagjord rödbetssallad och mammas julköttbullar.
Det köpta vörtbrödet?
Not so much, det hamnade mest på golvet.

Well tough titties, tiny!
Jag kanske hade orkat baka om du hade låtit mig sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar