tisdag 28 december 2010

Snart nyår!

Yay! Partyoutfit, skyhöga klackar, massa skumpa & klackarna i taket!

Eller vad sägs om inte så värst!
Skulle nog utan problem kunna skaka fram barnvakt, men jag känner faktiskt inte för det. Ett endaste dugg.
Förra året var liten bara ett halvår ungefär och sov sig igenom rubbet så iår känns som första nyåret när h*n är någorlunda medveten och då finns det fan inget som lockar mer än en helkväll i sällskap av det älskligaste jag har!

Nej här bli det plockmat som passar oss båda (enkelt för det här lilla barnet äter både skaldjur, lax & alla möj(g)liga ostar) och mys i soffan hela kvällen. Och jag hoppas innerligt att h*n vaknar vid tolv för jag tror h*n hade älskat att titta på alla fyrverkerier!

Det enda som skulle kunna få oss att fira någon annanstans är om nå'n har fest med lika små barn, annars stannar vi hemma och tokmyser och jag skäms inte för att skriva rakt ut att jag tänker dricka lite bubbel ändå.
Tycker det är lite pinsamt att vi i Sverige är nästan det enda landet i Europa som inte kan hantera alkohol vare sig i helt vuxna sällskap eller bland barn. Det verkar som att det de flesta kan hantera är antingen eller, antingen inte en droppe eller så full att barnen blir lidande. Hur jävla svårt kan det vara at nöja sig med ett par glas vin?

Och hur jävla trevligt är det att bli packad inför sitt barn? Nej det här ska jag nog genast sluta skriva om för annars blir det kilometervis med åsikter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar