onsdag 22 december 2010

Julstök i massor!

Inatt hade jag jättesvårt att somna, första gången jag ens var i närheten av att lyckas var runt tre, men mitt kära, kära barn envisades med att skrika i sömnen med en sisådär 30-40 minuters mellanrum just som jag höll på att somna med resultat att jag somnade först kvart i sex och gick upp vid nio.

Å jag som var så duktig och lät bli infallet att dricka kaffe vid elva i hopp om att somna i tid, hade jag vetat att ungjäveln inte skulle låta mig sova ändå så kunde jag ju lika gärna svept en kanna och satt igång med allt jag har kvar att göra i köket!

Men det är väl bara att gilla läget, hinka i sig litervis med kaffe och sätta fart, för jag har massor att göra. Är ju helt efter i planeringen pga förkylning.

Idag ska jag:
  1. Göra köttbullar
  2. Göra rödbetssallad (DITT bästa recept är välkommet!)
  3. Griljera skinkan efter recept jag fått av en 4-stjärnig kock, kommer smaka fantastiskt tror jag!
  4.  Slå in de sista julklapparna, tur att jag handlade klart för flera veckor se'n, lider verkligen med folk som har inköp kvar.
  5. Städa
  6. Bada, jo jag är en duschperson egentligen, men jag fryser så ett bad ikväll kanske tinar upp mig lite.
  7. Fötterna på bordet & en chili-chokladglögg i handen med massa hemmagjort godis, som jag också är glad att jag redan har gjort.
  8. Just det, orkar jag så kanske jag bakar bröd också.
Men först en espresso så att jag orkar göra en kanna kaffe till och diska! Första kannan var nog för liten för jag gäspar fortfarande!



Jodåsåatteee man ska variera sitt kaffeintag så man inte tröttnar, det blev hasselnötskaffe efter espresson och nu gäspar jag inte mer! :)
Och jag ska försöka vara duktig och fota lite vad jag pysslar med i köket under da'n.

Ha en underbar dag gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar