fredag 17 december 2010

Tjej&killsnack #77 och #78

Tjej & killsnack går ut på att man varje vecka får fem frågor att svara på i sin blogg eller hemsida.
Vill du var med så går du hit: tjej&killsnack.


#77 Drycker

1. Vad dricker du till frukosten?
Kaffe och vatten, ibland juice.

2. Finns det någon dryck du inte klarar dig utan?
Vatten och kaffe. Utan kaffe stannar hela min värld och utan vatten blir jag så uttorkad att jag får ont i huv'et.

3. Vad dricker du vanligvis till middag?
Vatten. Dricker varken saft eller läsk, men ibland öl eller vin till maten.


4. Vad dricker du till fest?
Öl/vin/whisky och alltid för lite vatten.

5. Vad skulle du aldrig kunna tänka dig att dricka?
Svårt. Det finns ju massor med saker jag aldrig skulle dricka, men för att bara ta nå't så...fiskleverolja!


# 78 Advent
 
1. När ställer du fram adventsstaken?
Tidigast kvällen innan första advent.

2. Vad tycker du om att en del tänder den “för tidigt” ?
Folk får väl göra som de vill, men jag tycker det är trist.

3. Vilken glögg är godast, & vad har du i?

Dufvenkrooks Chili & Choklad smakar klart bäst och jag brukar inte ha något i. Äter ibland skållade mandlar till, men lägger helst inget i glöggen.

4. Byter du till julgardiner?

Nej, tycker inte att det är varken snyggt eller nödvändigt.

5. Har du några andra speciella adventstraditioner?

Ja, med start iår har jag som tradition att trollet får en hemmagjord kalender med små presenter. Och jag har alltid bakat och gjort eget godis, det är dock inte alltid jag gör det före första advent, utan när jag hinner omkring advent.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar