måndag 20 december 2010

Tjej&killsnack #80 och #81

Tjej & killsnack går ut på att man varje vecka får fem frågor att svara på i sin blogg eller hemsida.
Vill du var med så går du hit: tjej&killsnack.


#81 Julklappar

1. Har du köpt färdigt dina julklappar?
Ja, jag var klar med det för ett ganska bra tag se'n. Gillar varken stress eller att vistas bland en massa stressade människor.

2. Vad önskar du dig i julklapp?

Oj, svårt.... öhrm... en digital köksvåg om man ska vara realistisk, annars en resa till Kambodja eller Vietnam.
 

3. Vad vill du verkligen INTE ha?
Onödigt krimskrams á la tomtefigurer eller prydnadssaker man inte valt själv, som tar en massa onödig plats och ändå till slut slängs.

4. Rimmar du till dina klappar??

Nej, önskar att jag orkade, verkar ju skoj!

5. När öppnar ni era julklappar?

Barnet får öppna några direkt på morgonen, en bok/film och en liten leksak så att h*n håller sig sysselsatt ett par timmar. När h*n blir ännu lite äldre kommer även god choklad att ingå i morgonklapparna. Resten öppnar vi framåt eftermiddagen, kvällen.Jag har inget direkt schema jag följer slaviskt.



#80 Magsjuka

1. Hur ofta har du magsjuka?
Extremt sällan. Högst en gång per år om ens det.


2. Har du några bra knep för att förebygga?
Mitt leverne kanske.... högst ojämna mattider, jag äter när jag är hungrig helt enkelt och mängder av kaffe & vatten... kanske? Fast jag tror att det snarare är triggande faktorer för de flesta.


3. Vad äter du för att må bättre?
De få ggr jag blir magsjuk har jag sällan matlust alls, så lättätna saker, typ frukt, yoghurt osv.

4. Undviker du människor med magsjuka?

Nej, inte om det är folk jag känner, men jag tvättar händerna som en galning före/under tiden/efter jag umgåtts med dem.

5. Ditt värsta magsjuke-minne?

Jag var liten, kanske 7-8 och var så dålig att jag inte ville ligga i min säng ifall jag skulle kräkas i den alternativt inte hinna till toaletten. Fast mamma envisades med att det inte spelade någon roll så stod jag på mig, så jag låg på en madrass halvvägs till  badrummet med en hink bredvid mig i flera dagar med feber och kunde inte äta alls och det lilla jag fick i mig vände direkt. Det är den enda sjukdom jag minns från min barndom, har nog aldrig känt mig så ynklig efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar