tisdag 11 januari 2011

LCHF Bounty

Bilen blev helkass och jag orkade faktiskt inte bry mig.

Smakar helt ok, men jag är inte nöjd med receptet. Eftrsom det som sagt var för smuligt för att forma för hand så tryckte jag ner smeten i isformar och fick då såklart ganska många bitar, hade 220 g choklad och det räckte ändå inte till alla.

Nästa gång skulle jag nog ta lite mer grädde och verkligen låta kokosen mjukna i den innan jag tillsätter något annat.




LCHF Bounty

200g mörk choklad
50 g kokosfett (jag körde cocosa)
2 dl vispgrädde
½ dl Sukrin
200 g kokosflingor

Smält kokosfettet med grädden, rör ut sukrinet medan det är varmt och tillsätt kokos. Ställ i kylen att svalna/svälla och forma sedan bars och doppa i chokladen.

Lycka till!

Lång, lång dag här känns det som eftersom jag sovit i hela 3 timmar i natt, så trött så ögonen går i kors!
Helst har jag lust att vräka i mig resterna av ungens laxpasta och lägga mig och glo på nå't tills jag somnar.
Men jag vet ju att det inte är vad jag egentligen vill, så jag får lax-wrap istället, dag två & jag har redan börjat tröttna på ägg lite (wrapen gör jag ju av en tunn omelett).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar